Left top
jaap
Jaap Schoen
jaap_01
Portret
 
  jaap_02
Portret
back
Terug
SubSurface News Subsurface event info Subsurface Philosophy SubSurface Supervision SubSurface Participants Sponsoren Pers dossier
Minibio: Jaap Schoen De man achter het Sub-Surface concept:
Jaap Schoen (1977) is al vroeg begonnen met tekenen en schilderen en is veel bezig geweest met aquarelleren. De hang naar tekenen en schilderen bracht hem naar het Grafisch Lyceum Amsterdam waar hij het Grafisch-Vormgeversvak heef geleerd en zich in het examen- en specialisatie-jaar toelegde op Visualisatie en Illustratie.
Na het basisjaar Rietveld-Academie besloot hij toch het vak in te gaan als DTP-Vormgever. Een aantal jaren werkte hij bij wat kleinere reclamebureaus waarna hij als Packaging-Artworker aan de slag ging bij BrandNewDesign.
Daar werkte hij aan packaging voor producten van bijvoorbeeld de A-merken Friesche Vlag, Bavaria, Etos en Albert-Heijn en ondermeer aan het ontwerpen voor het logo van La Trappe, de huiswijnen van Gall&Gall en verpakkingen voor Katja Fassin.
Na 6 jaar verpakkingsvormgeving en veel bagage opgedaan te hebben op het gebied van digitaal tekenwerk, beeldmanipulatie en foto-retouche, is Jaap Schoen terug in de reclame als Creatief-DTP en (3D-)Visualiser waarmee hij creatieve ondersteuning biedt aan de artdirectors van het eigen bureau maar ook internationaal aan andere spelers binnen de nummer drie van de communicatiegroepen in de wereld.

In 2003 legde Jaap Schoen de fundatie voor het huidige Sub-Surface project in de vorm van een expositie/event in Café West-Indië op de Ruyterkade te Amsterdam.

Voor Sub-Surface 2010 in Pakhuis de Zwijger maakte Jaap Schoen een aantal portretten in olieverf van mensen die bekend en gekend zijn maar de vraag is wat zij betekend hebben voor anderen en wie zij persoonlijk zijn achter hun façade van 'labels' die hun omgeving ze gegeven hebben. Deze gelaagdheid brengt het werk binnen het kader van het Sub-Surface thema.

 

 
rightSideTop